הוסף שאלה / נושא
חיפוש
שאלה:
מה יעשה מי שאין לו יין לקידוש?
תשובה:
חכמים תקנו לומר את הקידוש על יין, כיון שיין הוא המשקה החשוב ביותר, וכן הוא מזין ומשמח. וכן מצינו בכמה מצוות שיש בהן שמחה שתקנו חכמים לומר את הברכה על היין. כגון: שבע ברכות הנישואין, ברית מילה וכו'
לכתחילה ראוי לקדש על יין משובח, מי שאין לו יין, יכול בליל שבת לקדש על הלחם, וביום שבת יקדש על משקה אלכוהלי כבירה לבנה או וודקה, ואם משקה כזה אין לו אז יקדש על הפת.
לכתחילה ראוי לקדש על יין משובח, מי שאין לו יין, יכול בליל שבת לקדש על הלחם, וביום שבת יקדש על משקה אלכוהלי כבירה לבנה או וודקה, ואם משקה כזה אין לו אז יקדש על הפת.
פוסק: הרב אליעזר מלמד
ספר: פניני - הלכה
מקור: שבת, חלק א סעיף ג
הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה
חפשו עוד ב: טיול
